Burn profilering till Avicii

United Media Group

Uppdrag

Burn var en av huvudsponsorerna till Aviciis spelningar på Tele2 Arena. För att tydligt markera sin närvaro ville Burn ”äga” arenan genom att ha en tydlig genomgående branding som besökarna skulle mötas av oavsett var de befann sig; i entrén, på toaletten, i barområdet eller på läktarplats. Adapt fick i uppdrag av UMG att trycka och montera det brandade materialet för hela Arenan.

Lösning

Brandningen på arenan bestod bland annat av följande material:

–          360 m banderollväv som monterades runt hela arenan
–          Print för VIP-området med tillhörande garderober
–          Print på kanalplast som sattes ovanför bakhyllor samt som barfronter på barområdet
–          2 st stora strålkastare med gobos som projicerade Burn-logotypen på Arenans pelare
–          500 st statiska klistermärken som fästes på alla toalettspeglar
–          Ljud och ljus till Burn-bilen som var placerad utanför entrén

Liknande case

(Se fler case)