Kinggalan 2013

No Ordinary 12

Uppdrag

Varje år arrangerar tidningen KING en gala för för att hylla de 100 mäktigaste inom herrmode. 2013 års upplaga gick av stapeln på anrika Café Opera den 17 maj. Eftersom hela syftet med galan är att visa design och trender var en grundförutsättning att även själva eventdesignen återspeglade detta. Adapts uppdrag var att leverera en helhetslösning och bygga upp en modern miljö utifrån årets teman; hårt/manligt/metall/gråskalor.

Lösning

För att öka publikytan och skapa en större eventmiljö täcktes området utanför Café Opera med gräsmatta. Ytan ramades in med ett specialmålat orange staket som smälte in med sponsorn Veuve Clicquots inredning. Besökarna möttes redan i entrén av en ”kall” trussportal med en specialtillverkad KING-sköld i metall. Med gräs under fötterna leddes sedan gästerna vidare genom utomhusområdet och in på Café Opera där de porträtterades framför en fotovägg.

I Café Operas stora lokal byggdes en scen med ljud-, ljus- och bildteknik upp som användes för tal, prisutdelningar och artisten Kim Cesarion. Som bakgrund för både scen och  barområde specialtillverkades stora veckade plåtar, för att ge en metallisk och kall inramning. I motsvarande material tog vi också fram andra detaljer, exempelvis vinställ.

 

Jakob Jansson & Thérèse Renner, No Ordinary 12

” Tack för ett superjobb! Vi och alla inblandade är nöjda, très bien! ”

Liknande case

(Se fler case)