Mitsubishi Concept Store

Gorm Larsen Nordic

Uppdrag

I samarbete med byrån Gorm Larsen Nordic designade och levererade Adapt den audiovisuella lösningen till Mitsubishis nya konceptbutik i Bromma blocks. Vårt uppdrag var att bygga en konceptbutik där Mitsubishis senaste produkter kan visas upp på effektfullt sätt och samtidigt ge besökarna en interaktiv kundupplevelse.

Lösning

Utifrån Gorm Larsen Nordics idé och koncept designade vi en teknisk lösning där olika tekniker inom ljud, ljus och bild används. Installationen utgår från en fullskalig bil som är placera centralt i lokalen. Fordonet är omgivet av ett flertal digitala och interaktiva installationer som är ihopkopplade via det interaktiva styrsystemet BLOCKS:

  • Vid sidan om bilen är en stor LED-skärm inbyggd i väggen. Via en iPad kan besökaren välja olika årstider för att se hur bilen färdas och tar sig fram genom olika väder och miljöer.
  • Ovanför fordonet sitter ett antal ljusarmaturer installerade som skapar en ett interaktivt tak. Armaturerna är synkroniserade med LED-skärmen bakom bilen och lyser upp fordonet ovanifrån så att dess infärgning och blänk i lacken återspeglar färgen och känslan i det som visas på LED-skärmen.
  • En halv trappa upp, i loungen, har besökarna själva möjlighet att konfigurera och läsa mer om fordonet. På en stor touchskärm gör besökarna sina val och resultatet syns sedan på en 5×2 m bredbildsprojektion på väggen.
  • De som är tävlingsinriktade kan möta varandra i ett interaktivt spel där du genom att röra fötterna snabbt skall fylla ett interaktivt batteri med energi. Spelet är programmerat i BLOCKS och känner via sensorer av de tävlandes rörelser.

För mer information om installationen, kontakta:

Jonathan Olsson
Technical project manager
+46 709 43 12 02
jonathan@adapt.se

Liknande case

(Se fler case)