Swergie

Fieldwork

Uppdrag

Under modeveckan 2012 lanserade ZoundIndustries sin nya hörlurskollektion med ett stort event på Cirkus i Stockholm. Syftet med eventet var att visa upp hörlurar som en modeaccessoar snarare än ett tekniskt tillbehör. Själva lanseringen gjordes som en kombinerad show och modevisning med 5 st individuella framträdanden där 5 nya produkter lanserades.

Lösning

Vårt uppdrag, som kom in endast en vecka innan genomförandet, var att leverera en ljud-, ljus- och bildlösning för eventet. Den befintliga tekniken på Cirkus kompletterades med extra ljud- och ljusutrustning, runt lokalen skärmades läktarna av med tyger, och bakom scenen flögs teknik som specialanpassats för de olika framträdandena upp. Bland tekniken vi hade med oss fanns även en 1,8 m spegelboll samt laser.

En stor del av produktionen bestod av en bildlösning som sträckte sig runt hela lokalen. Totalt 5 skärmar ute i lokalen plus en stor skärm bakom scenen kopplades ihop i ett WatchOut system. Med systemet kunde vi koppla ihop, programmera och simultant köra olika filmer på alla skärmar. Materialet som visades programmerades efter de olika scenframträdandena och fungerade som en viktig visuell effekt.

Efter scenframträdandena förvandlades Cirkus till en pulserande nattklubb med lasershow.

Liknande case

(Se fler case)